Een hoge positie is niet ineens geregeld. Zelfs als je een prachtige website hebt met veel bezoekers kun je op de 10e pagina in Google staan. Dit komt doordat Google bijvoorbeeld websites met een goede conversieratio hoger plaatst dan websites met alleen veel verkeer. Dus liever 50 bezoekers die converteren, dan 500 bezoekers die na enkele seconden je website weer verlaten. Een SEO-strategie vormt de basis voor een hogere positie in Google. Deze strategie is verschillend voor ieder bedrijf. Wij doorlopen in ieder geval de volgende stappen om voor jou de beste SEO strategie te bepalen:
Voordat we aan de slag gaan, stellen we in overleg gezamenlijk je doelen op om inzichtelijk te krijgen wat je wil bereiken. Met behulp van Key Performance Indicators wordt bepaald waar je nu staat en waar je heen wilt. Wij maken een nulmeting en geven aan wat de zwaktes zijn, maar ook waar de kansen liggen.
In de analysefase gaan we dieper in op de verschillende elementen zoals techniek, autoriteit en content. Daarnaast kijken we ook naar de graphic user interface: het is namelijk belangrijk dat potentiële klanten gemakkelijk de juiste informatie kunnen vinden.
Op basis van de SEO analyse gaan we aan de slag met de strategie. We implementeren alle verbeterpunten zodat je website na verloop van tijd hoger in Google scoort.
Elke maand stellen we een rapport op en geven we aan waar er nog kansen liggen. Wij stemmen met je af welke wijzigingen we samen met en/of voor jou gaan doorvoeren. We houden je natuurlijk op de hoogte van de gemaakte vorderingen en jij behoudt altijd de eindcontrole.
Wij analyseren je website en stellen een compleet rapport voor je op met daarin de relevante informatie over je website techniek, content, on-page en off-page SEO. Op basis hiervan doen wij een voorstel voor het optimaliseren van jouw website.
SEO is het optimaliseren van websites en apps voor iedereen die zoekmachines gebruikt. Om goed te kunnen scoren in Google’s zoekresultaten is het belangrijk dat je je SEO op orde hebt. Hierbij zijn enorm veel tactieken denkbaar. Onze marketeers leggen bloot welke in jouw situatie de meeste potentie hebben. Op basis daarvan wordt een doordachte SEO strategie geformuleerd. We blijven vervolgens altijd a/b testen om de voortgang te monitoren en op basis daarvan strategie verder te verfijnen.
On-page SEO gaat over alle factoren op je website die voor een hoge SEO score kunnen zorgen. Daarbij kun je onder andere denken aan factoren als titels, URL, headers, mobiel vriendelijkheid etc. Voordat we starten, zullen we dan ook eerst een analyse opstellen van je website om te kijken in hoeverre deze op dat moment SEO vriendelijk is. Hierna kunnen we je uitgebreid adviseren over hoe je je website aan kan passen zodat je hoger in Google komt te staan.
De rol van content wordt vaak onderschat door organisaties. Dit terwijl contentcreatie essentieel is voor SEO (search engine optimization). Want naast dat consumenten er baat bij hebben, scant Google content om erachter te komen welk keyword verwant is aan een webpagina. Dus hoe meer content een website bevat met relevante keywords, hoe groter de kans is dat je hoger in Google komt. Niet alleen de hoeveelheid, maar ook de kwaliteit is van belang. Om de gewenste kwaliteit te realiseren, is het advies om een specialist te benutten die in staat is om SEO-vriendelijke teksten te schrijven.