Wil je een Google Ads campagne opzetten, maar weet je niet hoe? Of Haal je onvoldoende rendement uit bestaande Google Ads campagnes? Wij helpen je bij het opzetten en beheren van campagnes in Google analytics. Daarvoor analyseren we je doelgroep en bepalen we welke keywords relevant zijn voor jouw branche. Vervolgens kopen we effectief adwords in zodat je het maximale rendement haalt uit je Google Ads campagnes.
Wij doorlopen in ieder geval de volgende stappen om voor jou de beste SEA strategie te bepalen:
Voordat we aan de slag gaan, stellen we in overleg je doelen op om inzichtelijk te krijgen wat je wil bereiken. Met behulp van Key Performance Indicators wordt bepaald waar je nu staat, en waar je heen wilt. Wij doen vervolgens een nulmeting en geven aan waar in jouw situatie de kansen liggen.
In overleg met jou onderzoeken we welke zoekwoorden ultiem zijn. Hiermee bedoelen we zoekwoorden die relevant zijn voor jouw website, waar veel mensen naar zoeken, waarop weinig concurrentie is (voor lage kosten per klik) en die veel conversies (leads, aankopen etc.) opleveren.
Op basis van het zoekwoordenonderzoek maken we een Google Ads campagne aan. Dagelijks houden we de resultaten bij en optimaliseren we deze zodat het maximale rendement uit je investering wordt behaald.
Elke maand stellen we een rapport op en geven we aan waar nog kansen liggen. Wij stemmen met je af welke wijzigingen wij samen met en/of voor jou gaan doorvoeren. We houden je natuurlijk op de hoogte van de gemaakte vorderingen en jij behoudt altijd de eindcontrole.
Wij analyseren je website en stellen een compleet rapport voor je op met daarin de relevante informatie over je website techniek, content, on-page en off-page SEO. Op basis hiervan doen wij een voorstel voor het optimaliseren van jouw website.
SEA, oftewel Search Engine Advertising is het inkopen van advertentieruimte in zoekmachines zoals Google. Deze advertenties komen dan boven de organische zoekresultaten te staan. Via een veilingsysteem kun je bieden op zoekwoorden. De hoogte van het bod en de kwaliteitsscore van de advertentie bepaalt je plek in de zoekmachine. Je kunt dus kosten besparen door kwalitatieve advertenties te maken. Starten met Google Ads is laagdrempelig, maar je zult je er goed in moeten verdiepen voordat je begint. De kans is namelijk groot dat je te veel betaalt voor advertenties met (te) weinig resultaat.