Opleiding

Social Media Advertising

Algemene informatie

Of je nu een merk wilt bouwen, meer leads wilt genereren of meer naamsbekendheid wilt: Social media advertising is de ideale manier om specifieke doelgroepen aan te spreken. Dit komt doordat je met behulp van de verschillende Social media kanalen specifiek kunt segmenteren op die doelgroepen die voor jouw bedrijf (of je opdrachtgever) belangrijk zijn. Tijdens deze opleiding leer je alle essentials over adverteren op Facebook, Instagram en LinkedIn. Na afronding ben je in staat om zelfstandig een Social media advertising strategie te ontwikkelen en Social media campagnes op te zetten, te analyseren en te optimaliseren. Verder leer je hoe je goed verkopende advertenties ontwikkelt en hoe je heldere rapportages maakt voor je leidinggevende/opdrachtgever.

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die wil starten met of meer diepgaande kennis wil vergaren over Social media advertising. Hierbij kun je denken aan online marketeers, zzp-ers, accountmanagers, communicatiemedewerkers maar bijvoorbeeld ook marketingmanagers of ondernemers. 

Vooraf

Voor deze opleiding is het handig (maar niet verplicht) om voorafgaand aan je deelname alvast een bedrijfspagina te hebben die je wilt promoten.

Wat leer je?

Na succesvolle afronding van de opleiding Social media advertising heb je in ieder geval het volgende geleerd:

  • De basisbegrippen en terminologie van Social media advertising
  • Het zelfstandig opzetten van campagnes in Facebook Business Manager en LinkedIn Campaign Manager
  • Campagnedata analyseren en interpreteren
  • Optimalisaties implementeren die bijdragen aan de doelstellingen
  • Het schrijven van goede Social media teksten
  • Het ontwikkelen van advertentiemateriaal dat aanzet tot actie 
  • Je kunt aangepaste doelgroepen maken
  • Doelgroepen re-targeten met campagnes
  • Je kunt o.b.v. een case zelfstandig een Social media advertising strategie ontwikkelen en implementeren
  • Je bent op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties binnen Social media advertising

Programma

Deze opleiding wordt geheel online aangeboden en duurt in totaal 1 week inclusief examen. Daardoor kun je deelnemen vanaf je eigen locatie. De opleidingsdagen duren van 10:00 tot 16:00 en zijn interactief opgezet. We gebruiken verschillende werkvormen waarin kennisoverdracht, uitleg, (groeps-)opdrachten en intervisie elkaar afwisselen. Natuurlijk is er ook voldoende ruimte om je vragen te beantwoorden en te leren van de ervaringen van andere deelnemers. Verder worden er regelmatig korte pauzes ingelast en is er een lunch break. 

Tussen de opleidingsdagen door werk je thuis aan diverse cases en inventariseer je de vragen die je nog hebt over datgene wat tot dan toe is behandeld. Iedere case wordt tijdens de volgende opleidingsdag nabesproken. Daarna is een vragenrondje waarin je openstaande vragen worden beantwoord. Het examen vindt plaats op de laatste dag van het programma. Hieronder vindt je het totale programma schematisch weergegeven:

Maandag: opleidingsdag 1
  • Introductie

Content creatie:

  • Creëren van verkopende teksten
  • Gebruik foto en video
  • Facebook Business Manager 

Campagne structuur:

  • Verschillende campagnedoelstellingen
  • Social media in cijfers
  • Installeren conversiepixel 

Uitleg case 1

Dinsdag: zelfstudie
  • Kennis dag 1 verwerken
  • Case 1 uitwerken en inleveren
  • Vragen inventariseren en aanleveren
Woensdag: opleidingsdag 2
  • Nabespreking case 1
  • Vragenrondje
  • Campagnes opzetten: van A tot Z
  • Rendement maximaliseren
  • Geavanceerde campagne instellingen

Resultaten analyseren & optimaliseren:

  • Inzetten re-marketing 
  • Aanmaken van look-a-like audiences
  • Toepassen doelgroep statistieken tool 
  • A/b testen

Uitleg case 2

Voorbereiding examen

Donderdag: zelfstudie
  • Kennis dag 2 verwerken
  • Case 2 uitwerken en inleveren
  • Vragen inventariseren en aanleveren
  • Voorbereiden op examen
Vrijdag ochtend
  • Nabespreking case 2
  • Vragenrondje
  • Proefexamen (de antwoorden worden direct nabesproken)
Vrijdag middag: examen
  • Laatste vragen
  • Examen (de uitslag wordt direct na afloop bekend gemaakt)
  • Afronding

Bij voldoende resultaat krijg je een officieel TalentSpot certificaat op naam opgestuurd. Daaruit blijkt dat je de cursus succesvol hebt afgerond. Ook de behandelde onderwerpen staan erop vermeld zodat je deze met toekomstige werk-/opdrachtgevers kunt delen.

Mocht de uitslag onvoldoende zijn dan is er de mogelijkheid om na maximaal 1 week een herexamen te doen om alsnog je certificaat te krijgen. Daar zijn geen kosten aan verbonden en is uiteraard niet verplicht.

Kwaliteitsborging

  • Onze opleiders hebben een afgeronde HBO opleiding en zijn daarnaast minimaal Google Ads Certified, Google Analytics Certified en Facebook blueprint certified. Zo ben je verzekerd van de best mogelijke begeleiding
  • Het opleidingsaanbod staat voor iedereen open, maar we vragen wel HBO werk-en denkniveau (een HBO diploma is niet vereist). Mocht je twijfelen of je het aankunt, neem dan vooral contact op
  • Sowieso vul je voorafgaand aan je deelname een digitaal intakeformulier in. Daardoor is je slagingskans maximaal: goed om te weten!
  • Bij veel andere aanbieders krijg je na je afloop altijd een ‘certificaat van deelname’. TalentSpot heeft ervoor gekozen om iedere opleiding af te ronden met een examen. Je krijgt alleen een certificaat (op naam) als je het examen met voldoende resultaat hebt afgerond. Daarmee bezit het certificaat ook echt een meerwaarde, niet alleen voor jezelf maar ook voor (toekomstige) werk-/opdrachtgevers
  • De opleidingen van TalentSpot zijn gericht op de praktijk zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Door onze brede ervaring op het gebied van digital marketing ben je bovendien meteen op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties

Investering

  • De investering in deze online opleiding Social media advertising van 1 week, inclusief digitale intake vooraf, (proef-)examen, een certificaat bij succesvolle afronding en (indien nodig) een herexamen, bedraagt 1.750,– Euro, exclusief 21% B.T.W.
  • De factuur wordt na afronding van de intake verstuurd en dient voor aanvang van de eerste opleidingsdag betaald te zijn
  • Het bovenstaande tarief is gebaseerd op het volledig online aanbieden van deze opleiding zoals hierboven beschreven bij individuele inschrijving
  • Mocht je als opdrachtgever meerdere deelnemers tegelijk willen inschrijven dan kan dat natuurlijk. Vanaf 6 deelnemers kunnen deze ook in een aparte groep worden opgeleid tegen een voordeliger groepstarief
  • Volledig maatwerk waarbij de inhoud van het totale TalentSpot opleidingsaanbod conform  jouw wensen kan worden aangepast is ook mogelijk. In dat geval kan de uitvoering indien gewenst ook (deels) op locatie plaatsvinden
  • Wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem dan direct contact op. Op werkdagen krijg je binnen 24 uur een reactie!

Heb je interesse in onze diensten of heb je een vraag?

Laat het ons weten: we helpen je graag!