Opleiding SEA

 

Algemene informatie

SEA kan tegenwoordig niet meer ontbreken in de online strategie van een bedrijf. Google ads maakt het mogelijk om gericht te adverteren waardoor je producten en/of diensten op het juiste moment aan de juiste doelgroep kan laten zien. Maar hoe zet je een effectieve campagne op? Hoe kies je de juiste zoekwoorden?  En hoe analyseer je data om een campagne te optimaliseren zodat je maximaal rendement behaalt? Tijdens deze opleiding leer je alles over Google ads en kun je na afronding zelfstandig een campagne opzetten, analyseren en optimaliseren. Daarnaast ben je op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties op het gebied van SEA en ben je in staat om zelf een SEA strategie te ontwikkelen die past bij jouw bedrijf (of dat van je opdrachtgever).

Voor wie?

Deze opleiding is bedoeld voor iedereen die wil starten met of meer diepgaande kennis wil vergaren over SEA m.b.v. Google ads. Hierbij kun je denken aan online marketeers, zzp-ers, accountmanagers, communicatiemedewerkers maar bijvoorbeeld ook marketingmanagers of ondernemers. 

Vooraf

Voor deze opleiding is het handig (maar niet verplicht) om voorafgaand aan je deelname alvast een ads account met beheerderstoegang te hebben.

Wat leer je?

Na succesvolle afronding van de opleiding SEA heb je in ieder geval het volgende geleerd: 

  • Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google ads
  • Je kent de theorie achter het adverteren in Google o.b.v. zoekwoorden
  • Je kunt zelfstandig een Google ads campagne opzetten
  • Je kent de belangrijkste elementen op het gebied van het analyseren van data
  • Je weet wanneer je welke biedstrategie moet gebruiken en kunt dit toepassen
  • Je kunt werken in de Google ads editor
  • Je weet hoe je SEA resultaten moet optimaliseren, verdedigen en beargumenteren
  • Je kunt verschillende SEA strategieën ontwikkelen 
  • Je bent op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties op het gebied van SEA

Programma

Deze opleiding wordt geheel online aangeboden en duurt in totaal 2 weken inclusief examen. Daardoor kun je deelnemen vanaf je eigen locatie. De opleidingsdagen duren van 10:00 tot 16:00 en zijn interactief opgezet. We gebruiken verschillende werkvormen waarin kennisoverdracht, uitleg, (groeps-)opdrachten en intervisie elkaar afwisselen. Natuurlijk is er ook voldoende ruimte om je vragen te beantwoorden en te leren van de ervaringen van andere deelnemers. Verder worden er regelmatig korte pauzes ingelast en is er een lunch break. 

Tussen de opleidingsdagen door werk je thuis aan diverse cases en inventariseer je de vragen die je nog hebt over datgene wat tot dan toe is behandeld. Iedere case wordt tijdens de volgende opleidingsdag nabesproken. Daarna is een vragenrondje waarin je openstaande vragen worden beantwoord. Het examen vindt plaats op de laatste dag van het programma. Hieronder vindt je het totale programma schematisch weergegeven:

Week 1

Maandag: opleidingsdag 1

  • Wat is SEA? 
  • Wat is het verschil met SEO?
  • Google ads vs Bing ads
  • Waarom SEA?
  • Hoe werkt SEA precies? 
  • Campagnestructuur 
  • Zoekwoordenonderzoek verrichten 
  • Advertentieteksten opstellen 
  • Uitleg case 1

Dinsdag: case 1 uitwerken  + inleveren

Woensdag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Donderdag: opleidingsdag 2

  • Nabespreking case 1
  • Vragenrondje
  • Een ads account aanmaken
  • Accountinstellingen
  • Google ads koppelen aan analytics
  • Campagnes inrichten en structureren
  • Verschillende biedstrategieën
  • Advertentie extensies
  • Campagnes opzetten: van A tot Z
  • Uitleg case 2

Vrijdag: case 2 uitwerken + inleveren

Week 2

Maandag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Dinsdag: opleidingsdag 3

  • Nabespreking case 2
  • Vragenrondje
  • Optimaliseren 
  • Inzetten re-marketing in het display netwerk
  • Inzetten van zoekdoelgroepen
  • Rapporteren 
  • Uitleg case 3
  • Voorbereiding examen

Woensdag: case 3 uitwerken + inleveren

Donderdag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Vrijdag ochtend:

  • Nabespreking case 3
  • Vragenrondje
  • Proefexamen (de antwoorden worden direct nabesproken)
Vrijdag middag: examen
  • Laatste vragen
  • Examen (de uitslag wordt direct na afloop bekend gemaakt)
  • Afronding

Bij voldoende resultaat krijg je een officieel TalentSpot certificaat op naam opgestuurd. Daaruit blijkt dat je de opleiding succesvol hebt afgerond. Ook de behandelde onderwerpen staan erop vermeld zodat je deze met toekomstige werk-/opdrachtgevers kunt delen.

Mocht de uitslag onvoldoende zijn dan is er de mogelijkheid om na maximaal 1 week een herexamen te doen om alsnog je certificaat te krijgen. Daar zijn geen kosten aan verbonden en is uiteraard niet verplicht.

Kwaliteitsborging

  • Onze opleiders hebben een afgeronde HBO opleiding en zijn daarnaast minimaal Google Ads Certified, Google Analytics Certified en Facebook blueprint certified. Zo ben je verzekerd van de best mogelijke begeleiding
  • Het opleidingsaanbod staat voor iedereen open, maar we vragen wel HBO werk-en denkniveau (een HBO diploma is niet vereist). Mocht je twijfelen of je het aankunt, neem dan vooral contact op
  • Sowieso vul je voorafgaand aan je deelname een digitaal intakeformulier in. Daardoor is je slagingskans maximaal: goed om te weten!
  • Bij veel andere aanbieders krijg je na je afloop altijd een ‘certificaat van deelname’. TalentSpot heeft ervoor gekozen om iedere opleiding af te ronden met een examen. Je krijgt alleen een certificaat (op naam) als je het examen met voldoende resultaat hebt afgerond. Daarmee bezit het certificaat ook echt een meerwaarde, niet alleen voor jezelf maar ook voor (toekomstige) werk-/opdrachtgevers
  • De opleidingen van TalentSpot zijn gericht op de praktijk zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Door onze brede ervaring op het gebied van digital marketing ben je bovendien meteen op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties

Investering

  • De investering in deze online opleiding SEA van 2 weken, inclusief digitale intake vooraf, (proef-)examen, een certificaat bij succesvolle afronding en (indien nodig) een herexamen, bedraagt 2.750,– Euro, exclusief 21% B.T.W.
  • De factuur wordt na afronding van de intake verstuurd en dient voor aanvang van de eerste opleidingsdag betaald te zijn
  • Het bovenstaande tarief is gebaseerd op het volledig online aanbieden van deze opleiding zoals hierboven beschreven bij individuele inschrijving
  • Mocht je als opdrachtgever meerdere deelnemers tegelijk willen inschrijven dan kan dat natuurlijk. Vanaf 6 deelnemers kunnen deze ook in een aparte groep worden opgeleid tegen een voordeliger groepstarief
  • Volledig maatwerk waarbij de inhoud van het totale TalentSpot opleidingsaanbod conform  jouw wensen kan worden aangepast is ook mogelijk. In dat geval kan de uitvoering indien gewenst ook (deels) op locatie plaatsvinden
  • Wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem dan direct contact op. Op werkdagen krijg je binnen 24 uur een reactie!

Heb je interesse in onze diensten of heb je een vraag?

Laat het ons weten: we helpen je graag!