Opleiding

Digital marketeer

Algemene informatie

Als je op zoek bent naar een totaalpakket waarbij je na afloop direct aan de slag kunt als Digital marketeer, dan is deze opleiding echt iets voor jou! Je doet alle relevante kennis op inzake SEO, SEA en Social media advertising zoals we die ook aanbieden in afzonderlijke opleidingen, maar dan tegen een voordeliger tarief. 

Voor wie?

Deze cursus is bedoeld voor iedereen die bij een bestaande of nieuwe werkgever aan de slag wil als Digital marketeer of op zelfstandige basis Digitale marketingdiensten wil aanbieden aan opdrachtgevers. 

Vooraf

Voor deze cursus is het handig (maar niet verplicht) om voorafgaand aan je deelname alvast de volgende zaken paraat te hebben: een website met beheerderstoegang (zowel de website als de hosting), een ads account met beheerderstoegang en een bedrijfspagina die je wilt promoten.

Wat leer je over SEO?

  • Je kent de basisbegrippen en terminologie van SEO
  • Je kent de theorie achter het opstellen van meta’s en zoekwoorden
  • Je kunt zelfstandig een SEO strategie opstellen en implementeren
  • Je kent de belangrijkste elementen op het gebied van het analyseren van data
  • Je kunt de technische SEO elementen herkennen en aanpassen
  • Je kunt werken met Google search console en Google analytics
  • Je weet hoe je SEO resultaten moet optimaliseren, verdedigen en beargumenteren

Wat leer je over SEA?

  • Je kent de basisbegrippen en terminologie van Google ads
  • Je kent de theorie achter het adverteren in Google o.b.v. zoekwoorden
  • Je kunt zelfstandig een Google ads strategie opstellen en implementeren
  • Je kent de belangrijkste elementen op het gebied van het analyseren van data
  • Je weet wanneer je welke biedstrategie moet gebruiken en kunt dit toepassen
  • Je kunt werken in de Google ads editor
  • Je weet hoe je SEA resultaten moet optimaliseren, verdedigen en beargumenteren

Wat leer je over Social media advertising?

  • De basisbegrippen en terminologie van Social media advertising
  • Het zelfstandig opzetten van campagnes in Facebook Business Manager en LinkedIn Campaign Manager
  • Je kunt zelfstandig een Soc. media adv. strategie opstellen en implementeren
  • Campagnedata analyseren en interpreteren
  • Optimalisaties implementeren die bijdragen aan de doelstellingen
  • Het schrijven van goede Social media teksten
  • Het ontwikkelen van advertentiemateriaal dat aanzet tot actie 
  • Doelgroepen re-targeten met campagnes

Programma

Deze opleiding wordt geheel online aangeboden en duurt in totaal 5 weken inclusief examen. Daardoor kun je deelnemen vanaf je eigen locatie. De opleidingsdagen duren van 10:00 tot 16:00 en zijn interactief opgezet. We gebruiken verschillende werkvormen waarin kennisoverdracht, uitleg, (groeps-)opdrachten en intervisie elkaar afwisselen. Natuurlijk is er ook voldoende ruimte om je vragen te beantwoorden en te leren van de ervaringen van andere deelnemers. Verder worden er regelmatig korte pauzes ingelast en is er een lunch break. 

Tussen de opleidingsdagen door werk je thuis aan diverse cases en inventariseer je de vragen die je nog hebt over datgene wat tot dan toe is behandeld. Iedere case wordt tijdens de volgende opleidingsdag nabesproken. Daarna is een vragenrondje waarin je openstaande vragen worden beantwoord. Het examen vindt plaats op de laatste dag van het programma. Hieronder vindt je het totale programma schematisch weergegeven:

Week 1

Maandag: opleidingsdag 1

  • Wat is SEO? 
  • Wat is het verschil met SEA?
  • Wat is een SERP?
  • Google algoritme deel 1
  • SEO Copywriting
  • SEO Techniek
  • Meta’s in SEO
  • Longtail en shorttail keywords
  • Zoekwoordenonderzoek verrichten
  • Uitleg case 1

Dinsdag: case 1 uitwerken  + inleveren

Woensdag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Donderdag: opleidingsdag 2

  • Nabespreking case 1
  • Vragenrondje
  • SEO Autoriteit
  • Interne en externe links
  • Google search console
  • Google algoritme deel 2
  • Sitemaps
  • Robots.txt
  • URL structuren
  • Technische SEO elementen
  • Google analytics
  • Uitleg case 2

Vrijdag: case 2 uitwerken + inleveren

Week 2

Maandag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Dinsdag: opleidingsdag 3

  • Nabespreking case 2
  • Vragenrondje
  • SEO en Social
  • SEO strategie opstellen
  • SEO analyseren
  • Rapporteren 
  • Veelgemaakte SEO fouten
  • Uitleg case 3
  • Voorbereiding proefexamen

Woensdag: case 3 uitwerken + inleveren

Donderdag: voorbereiden op proefexamen + je vragen aanleveren

Vrijdag ochtend

  • Nabespreking case 3
  • Vragenrondje
  • Proefexamen (de antwoorden worden direct nabesproken)
Week 3

Maandag: opleidingsdag 4

  • Wat is SEA? 
  • Wat is het verschil met SEO?
  • Google ads vs Bing ads
  • Waarom SEA?
  • Hoe werkt SEA precies? 
  • Campagnestructuur 
  • Zoekwoordenonderzoek verrichten 
  • Advertentieteksten opstellen 
  • Uitleg case 4

Dinsdag: case 4 uitwerken  + inleveren

Woensdag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Donderdag: opleidingsdag 5

  • Nabespreking case 4
  • Vragenrondje
  • Een ads account aanmaken
  • Accountinstellingen
  • Google ads koppelen aan analytics
  • Campagnes inrichten en structureren
  • Verschillende biedstrategieën
  • Advertentie extensies
  • Campagnes opzetten: van A tot Z
  • Uitleg case 5

Vrijdag: case 5 uitwerken + inleveren

Week 4

Maandag: zelfstudie + je vragen aanleveren

Dinsdag: opleidingsdag 6

  • Nabespreking case 5
  • Vragenrondje
  • Optimaliseren 
  • Inzetten re-marketing in het display netwerk
  • Inzetten van zoekdoelgroepen
  • Rapporteren 
  • Uitleg case 6
  • Voorbereiding proefexamen

Woensdag: case 6 uitwerken + inleveren

Donderdag: voorbereiden op proefexamen + je vragen aanleveren

Vrijdag ochtend:

  • Nabespreking case 6
  • Vragenrondje
  • Proefexamen (de antwoorden worden direct nabesproken)
Week 5

Maandag: opleidingsdag 7

  • Introductie

Content creatie:

  • Creëren van verkopende teksten
  • Gebruik foto en video
  • Facebook Business Manager 

Campagne structuur:

  • Verschillende campagnedoelstellingen
  • Social media in cijfers
  • Installeren conversiepixel 

Uitleg case 7

Dinsdag: zelfstudie

  • Case 7 uitwerken en inleveren
  • Vragen inventariseren en aanleveren

Woensdag: opleidingsdag 8

  • Nabespreking case 7
  • Vragenrondje
  • Campagnes opzetten: van A tot Z
  • Rendement maximaliseren
  • Geavanceerde campagne instellingen

Resultaten analyseren & optimaliseren:

  • Inzetten re-marketing 
  • Aanmaken van look-a-like audiences
  • Toepassen doelgroep statistieken tool 
  • A/b testen

Uitleg case 8

Voorbereiding examen

Donderdag: zelfstudie

  • Case 8 uitwerken en inleveren
  • Vragen inventariseren en aanleveren
  • Voorbereiden op examen

Vrijdag ochtend

  • Nabespreking case 8
  • Vragenrondje
  • Proefexamen (de antwoorden worden direct nabesproken)
Vrijdag middag: examen
  • Laatste vragen
  • Examen (de uitslag wordt direct na afloop bekend gemaakt)
  • Afronding

Bij voldoende resultaat krijg je een officieel TalentSpot certificaat op naam opgestuurd. Daaruit blijkt dat je de opleiding succesvol hebt afgerond. Ook de behandelde onderwerpen staan erop vermeld zodat je deze met toekomstige werk-/opdrachtgevers kunt delen.

Mocht de uitslag onvoldoende zijn dan is er de mogelijkheid om na maximaal 1 week een herexamen te doen om alsnog je certificaat te krijgen. Daar zijn geen kosten aan verbonden en is uiteraard niet verplicht.

Kwaliteitsborging

  • Onze opleiders hebben een afgeronde HBO opleiding en zijn daarnaast minimaal Google Ads Certified, Google Analytics Certified en Facebook blueprint certified. Zo ben je verzekerd van de best mogelijke begeleiding
  • Het opleidingsaanbod staat voor iedereen open, maar we vragen wel HBO werk-en denkniveau (een HBO diploma is niet vereist). Mocht je twijfelen of je het aankunt, neem dan vooral even contact op
  • Voorafgaand aan je deelname vul je een digitaal intakeformulier in en wordt er aansluitend een online intakegesprek met je ingepland. Daardoor is je slagingskans maximaal: goed om te weten!
  • Bij veel andere aanbieders krijg je na je afloop altijd een ‘certificaat van deelname’. TalentSpot heeft ervoor gekozen om iedere opleiding af te ronden met een examen. Je krijgt alleen een certificaat (op naam) als je het examen met voldoende resultaat hebt afgerond. Daarmee bezit het certificaat ook echt een meerwaarde, niet alleen voor jezelf maar ook voor (toekomstige) werk-/opdrachtgevers
  • De opleidingen van TalentSpot zijn gericht op de praktijk zodat je de opgedane kennis direct kunt toepassen. Door onze brede ervaring op het gebied van digital marketing ben je bovendien meteen op de hoogte van de actuele trends, ontwikkelingen en innovaties

Investering

  • De investering in deze online opleiding Digital marketeer van 5 weken, inclusief online intakegesprek vooraf, (proef-)examen, een certificaat bij succesvolle afronding en (indien nodig) een herexamen, bedraagt 6.500,– Euro, exclusief 21% B.T.W.
  • De factuur wordt na afronding van de intake verstuurd en dient voor aanvang van de eerste opleidingsdag betaald te zijn
  • Het bovenstaande tarief is gebaseerd op het volledig online aanbieden van deze cursus zoals hierboven beschreven bij individuele inschrijving
  • Mocht je als opdrachtgever meerdere deelnemers tegelijk willen inschrijven dan kan dat natuurlijk. Vanaf 6 deelnemers kunnen deze ook in een aparte groep worden opgeleid tegen een voordeliger groepstarief
  • Volledig maatwerk waarbij de inhoud van het totale TalentSpot opleidingsaanbod conform  jouw wensen kan worden aangepast is ook mogelijk. In dat geval kan de uitvoering indien gewenst ook (deels) op locatie plaatsvinden
  • Wil je je aanmelden of heb je nog vragen? Neem dan direct contact op. Op werkdagen krijg je binnen 24 uur een reactie!

Heb je interesse in onze diensten of heb je een vraag?

Laat het ons weten: we helpen je graag!